انواع سگ


انواع سگ

جالب است بدانید که بیش از۱۵۰ نژاد سگ به صورت پراکنده درتمام دنیا به ثبت رسیده است که جمع آوری ونمایش کلیه آنها دریک مکان و یا یک نمایشگاه امکان پذیر نیست. سگها را می توان براساس صفات مختلف آنها طبقه بندی کرد ولی ساده ترین روش دسته بندی آنها براساس وزن وجثه می باشدکه بعدا از هر گروه نمونه هایی را برای شما معرفی میکنم.


سگهای نگهبان(کاری)

جرمـــن، شپهرد، گریت دین ،باکسر ،دوبرمن ، سن برنارد، روت ویلر، ماستیف بول، کالی ساموید ، اشنازر ولش کورگی

جرمن شپهرد GERMAN SHEPHERD


سگهای شکاری

داش هوند، باست، باسن جیف ، براک ،پوینتر، بلادهوند ، ستر، رتریور ، اسپانیل، بیگل ، الک هوند


داش هوند

سگهای خانگی

 

پودل ،اشپیتس ، بولداگ ، بولداگ فرانسوی ، چوچو ،دالماسین، پینچر، مینیاتورپینچر، پاگ

بولداگ

سگهای عروسکی

شی هواهوا، پامرانین، پکینز ، شیت ،زو مالتز ، پاپیلون ، لهاساآپسو

شی هواهوا

 

سگهای تازی

سالوکی، تازی افغانی ، گریهوند، ویپت ، برزوئی


تازی افغانی (AFGHAN HOUND)

سگهای تریر

بوستن تریر، بول تریر، کی رن تریر، فاکس تریر، موسیمی، اسکای تریر ، یورک شایرتریر

 

بیگل (Beagle) 

نژادی است سر سخت و باهوش دارای اسکلت بندی متناسب. یک سگ شکاری کوچک است. نگهداری از بیگِل آسان می باشد و به سه رنگ: 1- قرمز- سفید ، 2- نارنجی - سفید ، 3- لیمویی - سفید یافت می شود. پوشش خارجی کوتاه دارد و شبیه به English Fox Hound کوچک می باشد. دارای پنجه های تخم مرغی شکل و قدرتمندی است. گوشها آویزان و چشم ها به رنگ قهوه ای و مشکی یافت می شود. توجه داشته باشید که دم نباید به حالت فر خورده قرار گیرد.

 

چیواوا (Chihuahua) 

چیواوا سگ بسیار کوچک با سری به شکل سیب می باشد ،چیواوا دارای دو نوع مو بلند و بی مو می باشد. آنها دارای پوزه ای نوک تیز است. چشم هایی گرد ، بزرگ و بسیار سیاه دارد. گوشهای خود را به سمت بالا و نوک تیز نگاه می دارد. بدن آن بیش از آنچه بلند باشد طویل است. دمش به شکل داس می باشد و معمولاً به سمت بالا نگاه می دارد. رنگ مو در چیواوا متغایر است و معمولاً هر رنگی را اعم از سیاه ، قهوه ای ، قرمز ، شنی و نقره ای شامل می شود. این نژاد تنومند تر از آن چیزی است که از ظاهرش به نظرمی رسد.

 

سگ سرابی (Sarabi Dog)

سگ سرابی یکی از معروفترین و زیباترین در عین حال بزرگترین سگ‌های گله نه در ایران بلکه منطقه محسوب می‌شود. این سگ دارای 4 تیپ اصلی می‌باشد که عبارت است از:
۱) مو کوتاه
۲) مو بلند
۳) سیاه (مو بلند و مو کوتاه)
۴) قرمز (مو کوتاه و بلند)
بدلیل کار نشدن علمی روی این سگ و کارهای اصلاح نژادی و تعیین دقیق اندازه و قد به طور تقریبی از طریق مشاهدات، اندازه و قد در ماده‌ها بین 70-75 و نرها 75تا 80 است. (که 80 به بالاهم زیاد دیده شده)
وزن:
ماده‌: بین 50-65
نر: متغیر 60 هستش تا 90 و به بالا.
طول بدن:طول بدن در سگ سرابی کشیده است. سگ ورزیده‌ایی هستش به دلیل تنوع نمی‌توان دقیق عددی رو بیان کرد.
جنس مو:این سگ‌ها 2 دسته اصلی مو بلند و مو کوتاه هستند. مو کوتاه‌ها دارای 2 لایه‌ی مو هستند که لایه‌ی زیرین زبر و ضخیم و لایه‌ی دوم و بیرونی نرم هست که باعث شده سگ سراب در آب و هوای سرد آذربایجان مقاوت زیادی داشته باشد.

 

سگ قدرجان (Ghadrejan dog)

سگهای قهدریجان , سگهایی بسیار مهاجم و قدرتمند می باشند که نسبت به صاحب خود کاملا مطیع,عاطفی و وظیفه شناس هستند، از این نژاد جهت گله داری و گارد به دلیل هوش و قدرت بالایش استفاده میشود , این سگها بسیار مقاوم در برابر شرایط مختلف آب و هوایی بوده و به سرعت خود را با شرایط محیط مانوس می کنند.این نژاد در منطقه ی قهدریجان اصفهان معروف به قدرجون از گذشته ای دور مورد استقبال قرار گرفته و تا به حال پرورش یافته است ,در حال حاضر به دلیل بی توجهی در حال نابودی و انقراض می باشد.

 

انگلیش ستر (English Setter) 

انگلیش ستر (English Setter) :یک سگ شکاری آموزش یافته با تفنگ ، باهوش و صبور که از لحاظ قدرت بدنی ، استقامت ، خوش اندامی و رفتار ایده آل می باشد. موها یک دست و پر پشت. سگهای نر کاملاً عضلانی و ماده ها ظریف هستند. گردن بلند ، زیبا و عضلانی است و حالت خمیده دارد. سینه عمیق دارد. دم در ادامه خط پشت قرار گرفته است. زمینه سفید رنگ با مخلوطی از موهای تیره تری که با درجات مختلف واقع شده اند. لکه های بزرگ بر روی بدن نا مطلوب است.

 

کن کورسو (Cane Corso)

 کن کورسو (Cane Corso):کن کورسو ایتالیائی که به نامهای ماستیف ایتالیائی و ماستیف کن کورسو نیز شناخته می شود.یک سگ جنگی و شکاری است که اصالتا اهل جنوب ایتالیاست.این نژاد احتمالا از ماستیف ناپلی و کانیس پاکناس رومی که یک سگ قدرتمند جنگی بوده بوجود آمده است.

 

 

برنس مانتن داگ ( Bernese Mountain Dog )

برنس مانتن داگ ( Bernese Mountain Dog ): گرچه زادگاه مشخصي براي برنس مانتن داگ شناخته نشده است. اما احتمالاً زادگاه آن كوهستانهاي كشور سوئيس بوده است. در آثار هنري قرن 18 ميلادي مي توان سگهايي كاملاً شبيه به اين نژاد را مشاهده نمود. در اواخر قرن 19 ميلادي با ورود نژادهاي مختلفي به كشور سوئيس ، آينده نژادي برنس مانتن به خطر افتاد. تا اينكه چندي از پرورش دهندگان به مديريت پروفسور آلبرت هيم به اصلاح نژاد و پرورش برنس مانتن نمودند. برنس نام منطقه اي در كشور سوئيس مي باشد. مكاني كه به روايات تاريخي مي توان از آن به عنوان زادگاه اين نژاد منحصر به فرد ياد كرد.

 

گریهاند ( Greyhound )

 گریهاند ( Greyhound ): به اعتقاد مصر شناسان طی سلسله چهارم مصر که در حدود دوهزار و نهصد الی دوهزار و هفتصد و پنجاه و یک سال قبل از میلاد بوده است حکاکی های موجود در این مقبره سگهایی را نشان می دهد که بی تردید از تیپ گریهاند بوده اند. در خصوص منشأ اسم گریهاند عقاید متفاوتی وجود دارد. یکی از این نظرات حاکی بر این است که این نام از کلمه Graivs به معنی یونانی گرفته شده است. زیرا این سگ در یونان قدیم از قدر و اعتبار زیادی برخوردار بوده است همچنین برخی می گویند که کلمه Grey به معنی خاکستری قالب ترین رنگ در این نژاد می باشد.



آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:

برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:

بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: